poniedziałek, sierpnia 06, 2018

"Ruina i Rewolta" Leigh Bardugo [GRISZA #3] *LostGirl*

Autor: Leigh Bardugo
Tytuł: Ruina i Rewolta
Cykl: Grisza, tom 3
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc



Po przeczytaniu "Ruiny i Rewolty" Leigh Bardugo mam ochotę płakać. Nie dlatego, że był to bardzo dobry koniec trylogii, ale dlatego, że był beznadziejny. Zupełnie nie tego się po nim spodziewałam.
Darkling przejął władzę nad Ravką. Alina wraz z Malem i niedobitkami armii ukrywa się pod ziemią. Opiekują się nią Apparat i fanatycy, którzy czczą ją jako Świętą. Alina nie próżnuje. Planuje polowanie na ognistego ptaka i odszukanie księcia. W miarę odkrywania tajemnic Darklinga odsłania przeszłość, która na zawsze zmieni jej myślenie o nim. Ravkę może uratować tylko ognisty ptak, ale czy Alina jest gotowa poświęcić wszystko, by go zdobyć?
Początek nie należał do udanych. Czytanie o życiu pod ziemią było nudne. Jednak z nowymi rozdziałami akcja zaczynała się rozkręcać, co bardzo mi się spodobało. Aż do czasu. Ten tom miał duży potencjał. Szykowała się wojna, planowanie strategii, bitwy. Ale gdzie tam, po co to komu potrzebne, najlepiej zakończyć wszystko za pomocą miłości. Jedyne, co ratuje tę powieść, to bohaterowie drugoplanowi. Darkling, mój ulubieniec. Dzięki niemu mogłam przeanalizować wszystko na spokojnie, a nie pędzić bezmyślnie jak główna bohaterka. Może gdyby Alina poznała go do końca, zmieniłoby to jej spojrzenie na niego. Ale cóż, ona wybrała kogoś innego. I kolejna moja miłość, Mikołaj. Dzięki niemu śmiałam się przy dialogach. Dzięki niemu dało się to jakoś czytać. Ma osobowość, wygląd, umysł. Utwierdził mnie w przekonaniu, że zasłużył na moją miłość. Wniósł bardzo dużo dobrego do tej serii. Uczucia Mala do Aliny w ogóle nie kupiłam. Była, jakby to określić... kiczowata.
Moja przygoda z serią Grisza się skończyła. Mimo fatalnego zakończenia nie żałuję. Darkling, Mikołaj, Alina, nawet wkurzający Mal, zostaną na długo w mojej pamięci. Mimo wszystko polecam tę serię.
LostGirl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger