środa, lutego 15, 2017

LBA #4

Dzisiaj mała przerwa między recenzjami :) Jakiś czas temu zostałam nominowana do LBA przez Sarę/Vampireheart z bloga Pikkuvampyyrin kirjamaailma (mam nadzieję, że nic nie przekręciłam), za co bardzo serdecznie jej dziękuję :) Zanim uporam się z "Gwiezdnym wojownikiem", zapraszam do lektury moich odpowiedzi na pytania Sary :)

1. Czy masz swojego guru wśród autorów? Jeśli tak - kto nim jest i dlaczego?


Chyba można powiedzieć, że dla mnie takim guru jest Orhan Pamuk. Pisze tak, że potrafi przenieść mnie do zupełnie innego świata i chociaż kompletnie go nie znam, już po kilku stronach przestaję czuć się w nim obco.




















2. Jaka książka ma według Ciebie najpiękniejszą okładkę?


Trudno powiedzieć... Z ostatnio widzianych najbardziej spodobały mi się okładki "Muzy" i "Prawdodziejki".



















3. Czy spotykasz się czasami w książce z fragmentem opisu pewnych rzeczy, których tak naprawdę nie da się oddać za pomocą słów?


Może nie tyle się nie da, ile jest to bardzo trudne. Mam tak praktycznie przy każdym spotkaniu z książkami Sparksa :)


4. Czy posiadasz jakiś sztywny system oceniania książek, czy bardziej kierujesz się wyczuciem?


Nie, żadnego systemu nie mam. Ale bardzo pomocne są określenia przy gwiazdkach na lubimyczytac.pl, łatwiej mi się zdecydować, czy dana książka jest bardzo dobra czy rewelacyjna :)

5. Czy chciałabyś/chciałbyś znaleźć się kiedyś w książce jako jej bohater? Jeśli tak, to w czyjej książce lub w książce o jakiej tematyce chcesz się pojawić?


Oj, raczej nie. Wolałabym nie ryzykować, że np. w kryminale ktoś mnie uśmierci albo że w fantastyce będą mnie ścigały dziwne stwory :p

6. Czy zdarza Ci się obrażać na bohaterów lub autora, a później nie sięgasz do danej książki przez jakiś czas?


Na bohaterów owszem, ale na autora jeszcze mi się nie zdarzyło. Jeśli nie podoba mi się jego styl pisania, po prostu po kolejne książki nie sięgam, ale z obrażaniem się nie ma to nic wspólnego. Po prostu szkoda czasu na czytanie czegoś, co nie sprawia mi przyjemności.

7. Czy na Twojej półce znajdują się wyłącznie książki przeczytane, czy też są one połączone z książkami nieprzeczytanymi?


Mam na półkach bardzo dużo nieprzeczytanych książek :) Jakoś stopniowo planuję zmniejszać ich liczbę, ale przy moich zapędach zakupowych mam na to marne szanse.

8. Jaka jest Twoja najzabawniejsza historia związana z czytaniem?



Kiedy chodziłam jeszcze do liceum, kupiłam sobie "Wesele" Wyspiańskiego z opracowaniem. A mniej więcej w środku książki brakowało ok. 20 stron tekstu - zamiast "Wesela" wydrukowali tam fragment "Zemsty" Fredry. Czytam sobie spokojnie, a tu mi się nagle Papkin pojawia :p Panie w księgarni sprawdzały to kilka razy, bo nie mogły uwierzyć, że trafił mi się egzemplarz z "Zemstą" w "Weselu" :D

9. Czy udało Ci się poznać kogoś przez czytanie? Czy ktoś np. zaczepił Cię w miejscu publicznym, ponieważ zauważył, że czytasz daną książkę?

Raz jakaś kobieta zaczepiła mnie w autobusie i pytała, co czytam (to były "Kłamstwa, przeklęte kłamstwa i nauka").

10. Jakie miejsce związane z książkami lub chociaż z Twoją ulubioną książką chciałabyś/chciałbyś odwiedzić?


Jeśli to nie musi być realne miejsce, to bibliotekę z "Pięknej i Bestii". A z takich prawdziwych to Bibliotekę Watykańską :)

11. Jaka jest najmniej znana książka, którą gorąco polecasz?


"Atlas zbuntowany" Ayn Rand - moja ulubiona <3 3="" font="">


To teraz czas na pytania ode mnie:

  1. Dowiadujesz się niespodziewanie, że odziedziczyłeś/łaś po swoich przodkach jakąś super moc. Co by to było?
  2. Twój ulubiony autor umawia się z Tobą na spotkanie, ale zastrzega, że możesz mu zadać tylko jedno pytanie. Kto to jest i o co go zapytasz?
  3. Jaka jest Twoja ulubiona seria książkowa?
  4. Gdybyś miał(a) wybrać jednego najwspanialszego, najukochańszego, najbardziej idealnego bohatera książki, kto by to był i dlaczego?
  5. Z jakim bohaterem/bohaterką książki najchętniej umówił(a)byś się na obiad, jeśli to on/ona musiał(a)by go dla Ciebie ugotować?
  6. Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja książki?
  7. Jakie książki sprawiają Ci więcej przyjemności - cienkie czy raczej takie opasłe tomiszcza, które ciężko unieść?
  8. Przybiega do Ciebie zziajany bohater aktualnie czytanej książki i błaga o pomoc. Jak reagujesz?
  9. Jak wyglądają Twoje książkowe zakupy? Przygotowujesz sobie listę tytułów czy idziesz na żywioł, kupując wszystko, co wyda Ci się godne uwagi?
  10. Zostajesz porwany/a przez czarny charakter z Twojej ulubionej książki. Jak myślisz, co się z Tobą stanie?
  11. Czy zdarza Ci się czytać tę samą książkę więcej niż raz? Jeśli tak, to jaką i ile razy udało Ci się ją przeczytać?
A nominowani zostają:
Karolina z bloga Mój powód by oddychać
Julia z bloga In the heaven of books
Izabela z bloga Sza!Teraz czytam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger