niedziela, października 07, 2018

Krwiożercze pająki atakują - Ezekiel Boone "Wyklucie" *LostGirl*




Autor: Ezekiel Boone
Tytuł: Wyklucie
Cykl: The Hatching, tom 1
Liczba stron: 344
Wydawnictwo: Insignis

Nie cierpię pająków od zawsze. Mama zawsze się ze mnie śmieje, gdy muszę jakiegoś zabić. Powtarza, że są niegroźne i nic mi nie zrobią. Wiem, że ma rację, ale ja nigdy nie potrafię przestać się bać. Teraz, po przeczytaniu będzie to jeszcze trudniejsze.
W peruwiańskiej dżungli czarna masa atakuje amerykańskich turystów. W odległym o tysiące kilometrów Minneapolis agent FBI prowadzi dochodzenie w sprawie katastrofy lotniczej, w której zginął miliarder. W trakcje sprawdzania miejsca katastrofy dokonuje przerażającego odkrycia. Równocześnie naukowcy odkrywają nieprawidłowości w odczytach sejsmicznych. Postanawiają to osobiście sprawdzić. To nie jest jednak najgorsze. W tym samym czasie rząd Chin zrzuca "przez przypadek" bombę atomową na prowincje własnego kraju. Gdy fala niepokoju przetacza się przez świat, do waszyngtońskiego laboratorium dociera paczka z Ameryki Południowej. W niej znajduje się kokon, który prawdopodobnie ma dziesięć tysięcy lat. Żadna osoba nie pomyślałaby, że te wszystkie wydarzenia doprowadzą świat do zagłady.
Autor wybrał narrację trzecioosobową i doskonale sobie z nią radzi. Zgrabnie przeskakuje od postaci do postaci. Historię czyta się przyjemnie, jednak w niektórych rozdziałach trochę męczy. Część opisów jest zbędna, zbyt rozwleczona i szczegółowa. Tak samo z wątkami. Jest ich sporo, niektóre z nich są niepotrzebne, nie wnoszą nic do fabuły. Mam tu na myśli np. surwiwalistów czekających na koniec świata. Przez niektóre z nich trzeba po prostu przejść bez zastanowienia. Co do bohaterów mam mieszane uczucia. Niektórych polubiłam, a innych nie. Pod lupę weźmy badaczkę pająków. Ona zamiast myśleć o losie świata, główkuje nad tym, jak przespać się z agentem rządowym. Albo wspomnianego agenta, który ciągle przeżywa rozwód. Naprawdę irytowało mnie ciągłe czytanie o dawnym małżeństwie. Osoby, które lubią pędzącą akcję, muszą obejść się smakiem. Większość książki to wprowadzenia, w środku widać jedynie przebłyski, dopiero na koniec coś zaczyna się dziać. Co do zakończenia... jest ono obiecujące i kusi, by sięgnąć po kolejny tom.


Wyklucie to według mnie bardzo dobra pozycja dla fanów horroru. Polecam ją również osobom, które nie przepadają za lekkimi historiami. Z niecierpliwością czekam na kolejną część. Jestem pewna, że po tej lekturze zaczniecie patrzeć na pająki inaczej.



                                                                                                                                     LostGirl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger