wtorek, marca 28, 2017

Gdy zacierają się granice między dobrem i złem - "Między prawami. Polowanie na Wilka" Very Eikon

Autor: Vera Eikon
Tytuł: Między prawami. Polowanie na Wilka
Seria: Między prawami, część 1
Liczba stron: 227 (ebook)
Wydawnictwo: Katarzyna Woźniak

Jakiś czas temu w odmętach Internetu natknęłam się na darmowego ebooka - polski kryminał Very Eikon. Opis fabuły mnie zaintrygował i tak oto "Między prawami" trafiło na mój czytnik. Jako że w tym miesiącu idealnie podpasowało mi do wyzwania "Czytam, bo polskie", postanowiłam wreszcie sięgnąć po tę pozycję. Jak przebiegło moje pierwsze spotkanie z twórczością Very? Zapraszam na recenzję...
Głównym bohaterem powieści jest komisarz Alan Berg z Centralnego Biura Śledczego Policji. Bez reszty skupiony na swojej pracy, od dawna próbuje dopaść narkotykowego bossa - tytułowego Wilka. Choć nikt nie wie nawet, jak gangster wygląda, grupa operacyjna komisarza depcze mu po piętach, a lada moment ma zyskać niepowtarzalną okazję schwytania przestępcy. Dla Berga to także szansa na osobistą zemstę, ale skrzętnie ukrywa swoje motywy przed przełożonymi i współpracownikami. Całkowicie pochłonięty prowadzoną sprawą, izoluje się od otoczenia i coraz bardziej zaniedbuje rozczarowaną jego zachowaniem żonę. Tymczasem szef przydziela mu nowego partnera, podkomisarza Juliana Sikorskiego. Berg jest wściekły, zdecydowanie woli działać w pojedynkę. Nie ma jednak wyjścia, musi wprowadzić Młodego w sprawę. Wkrótce sytuacja poważnie się komplikuje, w dodatku nie każdy jest tym, za kogo się podaje.
Pierwszą część "Między prawami" przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Ciekawa fabuła, strzelaniny, pościg, porwanie, mafijne porachunki - na brak akcji nie można narzekać. Trup ściele się gęsto, a komisarzowi Bergowi co rusz coś staje na drodze, utrudniając złapanie bandyty. Chociaż korekta tekstu pozostawia wiele do życzenia (raziły mnie zwłaszcza liczne błędy interpunkcyjne), opisywana historia wciągnęła mnie tak, że postanowiłam przymknąć na to oko i dotrwać do końca. Nagrodą była dobra, trzymająca w napięciu powieść sensacyjna (bo kryminałem jednak bym jej nie nazwała), którą wielbicielom gatunku serdecznie polecam. Druga część - "Przedpiekle" - już w lipcu :)


Książka bierze udział w wyzwaniach:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger