środa, września 26, 2018

"Gdzie niebo mieni się czerwienią"- Lisa Luddecke *LostGirl*

Autor: Lisa Luddecke
Tytuł: Gdzie niebo mieni się czerwienią
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Zielona Sowa



Lubię czytać debiuty, ponieważ nigdy nie wiem, czego mogę się spodziewać. A nuż spodoba mi się. I tak w moje ręce trafiło dzieło Lisy Lueddecke Gdzie niebo mieni się czerwienią. Zachwycona okładką i opisem zabrałam się do czytania.

Skuta lodem wyspa Skane. Na niej wszystko zależy od Bogini, która daje znaki za pomocą zorzy. Zielona oznacza, że jest ona zadowolona, niebieska zwiastuje zamieć, a czerwona... czerwona pojawia się, gdy ma zdarzyć się coś potwornego. Siedemnaście lat temu, gdy Ósa się urodziła, niebo stało się czerwone. Wyspę dotknęła plaga, która odebrała życie wielu, w tym także matce dziewczyny. Teraz niebo znowu mieni się czerwienią. Ósa nie może patrzeć na bezczynność mieszkańców. Wyrusza w samotną podróż w poszukiwaniu Bogini.
Akcja niezbyt przypadła mi do gustu, ponieważ rozwija się powoli. Wszystko rusza gdzieś tak w połowie. Co do bohaterów, najbardziej polubiłam Ivara za dobre serce, tajemniczość, odwagę i wytrwałość. Ósa według mnie zrobiła z siebie ofiarę losu, przez co zwyczajnie jej nie polubiłam. Odnośnie reszty bohaterów, np. rodziny Ósy czy Ivara, niezbyt mogę się wypowiedzieć. Autorka nie rozbudowała ich aż tak. A szkoda, bo chętnie dowiedziałabym się czegoś więcej. Kolejnym minusem jest zakończenie. Bardzo proste, spodziewałam się czegoś, co mnie zaskoczy. Choć na koniec dodam, że okładka to cudo. 
Szczerze powiem, że czytałam lepsze debiuty. Wierzę, że kolejne powieści Lisy Lueddecke będą już na wyższym poziomie, być może kiedyś sięgnę po nie. Książka nie była zła, ale też nie zachwyciła mnie aż tak bardzo. Mimo to myślę, że na pewno znajdą się osoby, którym przypadnie do gustu.


                                                                                                                                          LostGirl  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger