czwartek, czerwca 28, 2018

"Alight. Rozpaleni" Scotta Siglera [TRYLOGIA GENERACJE #2]

Autor: Scott Sigler
Tytuł: Alight / Rozpaleni
Cykl: Trylogia Generacje, tom 2
Liczba stron: 488
Wydawnictwo: Feeria Young



"Alive / Żywi" mocno mnie zaskoczyło. Zanim sięgnęłam po drugi tom, zastanawiałam się, co mnie czeka. Czytałam, czytałam, aż wreszcie doszłam do końca. I powiem tylko jedno słowo: wow.

Po udanej uciecze Em i jej grupie udaje się dostać na Omeycanon, gdzie podobno ma być lepiej. Nic bardziej mylnego. Omeyocan okazał się ruinami miasta, które jest pełne nowych zagrożeń. Znajdują również dżunglę, w której także nie ma nic dobrego. Em musi znaleźć jedzenie, a przede wszystkim zapewnić wszystkim bezpieczeństwo. Jakby tego było mało, w grupie wybucha konflikt. Pewne osoby nastawiają grupę przeciwko Em i są gotowe poświęcić wszystko, by zdobyć władzę.


Podziwiam główną bohaterkę za to, że jej psychika nie siadła. Musiała radzić sobie z natłokiem problemów, a ciągle przybywały kolejne. Na dodatek nie miała oparcia, bo nie wiedziała, na kim może polegać. Doprowadzało ją to do kwestionowania działań innych, a także ich zaufania. Nigdy nie miała pojęcia, w którym momencie ktoś zacznie nastawiać innych przeciwko niej. Często, czytając, sama zastanawiałam się, czy nie dojdzie do buntu. Moim zdaniem nadaje się na przywódcę najlepiej. Jest w stanie poświęcić życie dla dobra ogółu. Zawsze myśli najpierw o swoich ludziach, a nie o sobie.


Poprzedni tom był dla mnie trochę nudny, ponieważ bohaterowie ciągle chodzili po tunelach i ogólnie tylko pod koniec się sporo działo. Ten tom jednak mi to wynagradza. Na każdym kroku czeka niebezpieczeństwo i mnóstwo tajemnic. Nigdy nie wiadomo, co się zdarzy. Czasem zastanawiałam się, co jeszcze autor wymyśli, bo powiem Wam szczerze, że wyobraźnię ma ogromną.

W "Alight / Rozpaleni" działo się naprawdę dużo, przez co bardzo ciężko oderwać się od książki. Aż strach pomyśleć, co autor wymyśli w kolejnej części. Nie przepadam za science-fiction, ale w tym przypadku elementy tego gatunku przypadły mi do gustu. Polecam wszystkim nielubiącym science-fiction, bo być może ta lektura się Wam spodoba. Teraz pozostaje mi czekać na trzeci tom.
LostGirl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger