środa, sierpnia 03, 2016

Liebster Blog Award #1




Uwaga, uwaga! To moja pierwsza, historyczna nominacja do Liebster Blog Award, za którą bardzo dziękuję Pabottyro :) To tajemniczo brzmiące LBA przewijało się przez większość odwiedzanych przeze mnie blogów, co było dość intrygujące. Teraz, kiedy mam okazję również wziąć w tym udział, jak mogłabym się nie skusić? :) Zatem do dzieła!

1. Z jaką książkową postacią najbardziej się identyfikujesz?

Tak szczerze, to chyba z żadną. Owszem, zawsze kibicuję bohaterom czytanych przeze mnie książek, niektórych darzę sympatią, innych mam czasem ochotę uśmiercić. Mogę ich podziwiać, inspirować się nimi, ale żeby identyfikować się z jakąś postacią - nieee.

2. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?

Każda pora jest dobra, o ile moje dziecko śpi :)

3. 5 najlepszych/ulubionych pozycji, jakie zdarzyło Ci się przeczytać?


4. Najbardziej znienawidzona książka to...

"Nienawiść" i "książka" to dla mnie pojęcia, które się wzajemnie wykluczają. Ale muszę przyznać, że jest jedna, która mi się wybitnie nie spodobała i teraz mam uraz do jej autora, a mianowicie "Instynkt śmierci" Bentleya Little'a. Strasznie się na niej zawiodłam i ogólnie miałam ciągle wrażenie, że coś takiego musiał napisać jakiś zboczeniec albo facet z poważnymi kompleksami. Omijam szerokim łukiem.

5. Najlepszą adaptacją książki jest...

Dla mnie najlepsze adaptacje filmowe książek to "Przeminęło z wiatrem", "Wichrowe wzgórza", "Duma i uprzedzenie", "Atlas zbuntowany. Część I" (nie mogłam im wybaczyć, że w drugiej części zmienili obsadę...) i cała seria Harry'ego Pottera :)

6. Najbardziej wkurzający bohater książkowy to...

Trudny wybór, ale... stawiam na Jamesa Taggarta (znów "Atlas zbuntowany"). Taki irytujący gnojek. Głupi, żądny władzy, ma o sobie zdecydowanie zbyt wysokie mniemanie. Ogromnie działał mi na nerwy.

7. Moje hobby to (oprócz książek):

ciekawe filmy, włoska muzyka, nauka języków obcych (kiedyś pisałam jeszcze wiersze, ale teraz czasu i weny brak).

8. Ulubiony autor to...

Jest tyle świetnych książek, że trudno ograniczyć się do jednego ulubionego autora, więc wymienię kilku: Ayn Rand, Orhan Pamuk, Doris Lessing, Nicholas Sparks, Marc Levy, Agatha Christie. Chyba wystarczy :)

9. Czy masz książkę, do której wracasz?

Oczywiście, nawet całą serię! Cykl 10 książek o Ani z Zielonego Wzgórza przeczytałam 5 czy 6 razy :)

10. Od jak dawna czytasz, oraz kto/co Cię do tego skłonił.

Od 4. roku życia. W domu zawsze było dużo książek, a czytanie bajek z mamą najwyraźniej zrobiło swoje :)

11. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Przede wszystkim miłość do książek - zawsze były dla mnie jak najlepsi przyjaciele. Poza tym niemały wpływ na moją decyzję miało szpanowanie koleżanek ze studiów, które ciągle chwaliły się współpracą z różnymi wydawnictwami :P


Ufff, trochę czasu to zajęło, ale udało się :)
Ja z kolei nominuję:

  1. Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu Twoja biblioteczka nagle staje w płomieniach. Zdążysz ocalić tylko jedną książkę. Którą uratujesz?
  2. Dostajesz szansę na prawdziwe spotkanie ze swoim ulubionym bohaterem książkowym. Co wybierzesz - szaloną przygodę czy romantyczną randkę w jego towarzystwie?
  3. Wracasz do domu z niejasnym przeczuciem, że coś jest nie tak... Zamek w drzwiach był przekręcony tylko raz, chociaż Ty zawsze przekręcasz go dwa razy, a w jednym z pokoi pali się światło (na pewno zgasiłaś/łeś je przed wyjściem)... Co robisz? Odważnie wkraczasz do środka i sam(a) mierzysz się z tym, co na Ciebie czeka czy wzywasz na pomoc którąś z książkowych postaci? Którą i dlaczego?
  4. Mówi się, że rodziny się nie wybiera, ale gdybyś miał(a) stworzyć sobie taką książkową rodzinę, kto by się w niej znalazł i dlaczego? Rodzice, rodzeństwo, mąż/żona, dzieci, a może jakiś domowy zwierz? Jakie postaci z książek chciał(a)byś obsadzić w tych rolach?
  5. Pies właśnie zeżarł Twoją książkę. Wciąż jeszcze oblizuje się ze smakiem, a wokół w kałużach ze śliny leżą na wpół przeżute strzępy papieru. Trudno nawet rozpoznać, jaką lekturę w ten sposób przetrawił, ale masz nadzieję, że to... (Której książki ze swoich zbiorów byłoby Ci najmniej żal w takiej sytuacji?)
  6. Jak wyglądałby Twój idealny wieczór z książką?
  7. Czy wyobrażasz sobie świat bez tradycyjnych, drukowanych książek?
  8. Na jeden dzień możesz wcielić się w rolę jakiejś postaci literackiej - kogo wybierasz i dlaczego?
  9. Ktoś chce Ci podarować nietypowy prezent: masz do wyboru milion dolarów albo darmowe książki bez żadnych ograniczeń - na co się decydujesz?
  10. Czy masz jakieś motto życiowe? Jeśli tak, pochwal się nim :)
  11. Czym się zajmujesz, kiedy nie czytasz?
To by było na tyle :) Mam nadzieję, że pytania się Wam spodobają. Dajcie znać, jak już na nie odpowiecie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ogród Książek , Blogger